focus op de bedoelingDe bedoeling van je organisatie helder en duidelijk hebben, werkt als een magneet van aandacht en energie. Iedereen binnen de organisatie gáát ervoor om dit te bereiken. Om de bedoeling helder te maken, helpt het om hem om hem uit te beelden. De laatste tijd zie je veel strategische sessies ondersteund door een tekenaar of kunstenaar met infographics. Die kan op een andere manier het primaire doel in beelden weergeven.

Alle medewerkers in alle lagen van de organisatie zijn er vanuit een gezamenlijk oogpunt op gericht om bij te dragen aan de bedoeling van de organisatie om geld te verdienen, of in overheidsland binnen budget, een beleidsdoel te verwezenlijken. Deze focus draagt de organisatie.

De bedoeling, ‘The Why’ van een organisatie, is waarom het allemaal uiteindelijk te doen is. Waarom doet jouw organisatie wat het doet? Waarom doet jouw rol ertoe binnen wat de bedoeling is?

Leave Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.